PensionDanmark investerer i vindmøllepark i Texas

PensionDanmark har investeret i vindmøllepark-projektet Fluvanna I i Scurry County, Texas, via fonden Copenhagen Infrastructure II.

Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) har gennem fonden Copenhagen Infrastructure II etableret et 409 millioner kroner ($61m) stort mezzaninlån til opførelse af vindmølleparken Fluvanna i Scurry County, Texas. PensionDanmark er en af 19 danske og internationale institutionelle investorer bag fonden Copenhagen Infrastructure II. Den samlede pris for vindmølleparken vil blive på 1.682 millioner kroner ($251m).

Fluvanna I er ejet og vil blive drevet af Terna Energy S.A. Vindmøllefarmen vil komme til at omfatte 74 2,1 MW Gamesa-turbiner med en forventet kapacitet på 155 MW. Fluvanna I ventes at være klar til drift i fjerde kvartal 2017. Terna Energy er en del af GEK TERNA-koncernen, der fokuserer på udvikling og produktion af vedvarende energi. Terna Energy har 1 GW vindkraft i drift eller under opførelse.

”Investeringen i Fluvanna I er PensionDanmarks fjerde investering i amerikanske vindmølleparker. Den vil give vores medlemmer attraktive stabile afkast i en lang årrække. Samtidig bidrager vi til den grønne omstilling,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Copenhagen Infrastructure Partners og Terna Energy S.A. ønsker at udvikle flere vindmølleparker sammen i Texas. Det næste projekt, vindmølleparken Fluvanna II ved siden af Fluvanna I, ventes at få en kapacitet på 130 MW.

Flere bæredygtige boliger og byrum på Islands Brygge

PensionDanmark har holdt det fjerde dialogmøde om Livsstilsboliger 50+ i Kildebjerg Ry

Invitation til dialogmøde 4 om livsstilsboliger 50+ i Kildebjerg Ry den 14. januar 2019

Læs flere nyheder